Sunday, July 8, 2012

cerita nikah

Sabtu,16 June 2012..FY bangun pukul 6.30 pagi..solat subuh,spray air dekat HB,bunga dekat pelamin dan hantaran..Sambil2 tu check balik inai yang dah merah cantik kat tangan dan kaki..senyum puas hati =))

Then, FY makan breakfast.Makan light2 je dulu sebab dah plan 1/2 jam sebelum make up nak makan nasi..Nasi lemak pulak tuhh..wuhuu..Lepas makan, FY pergi set up candy buffet sendiri..Mini candy buffet je..Tak besar macam candy buffet time tunang..Bajet untuk candy buffet tak besar sangat, oleh itu do it yourself je lah jawabnya.

Pukul 8.45 dah siap set up candy buffet.Perut pun rasa lapar dan melantaklah nasi lemak 1 setengah bungkus..haha..langsung tak rasa bersalah..Lepas cuci tangan, tengok2 hantaran jap..Betul2kan apa yang patut..Bila dah rasa semua ok, terus mandi..Dah siap keringkan rambut, ngam2 Kak Suria datang.

Make up session ambil masa dari pukul 9.45 sampai 11.45..Pukul 12, team OP dan OV masuk bilik ambil gambar n video..Rombongan pengantin lelaki datang pukul 12.15 dan majlis ijab dan kabul start pukul 12.30..Para dayang dan panglima pengangkat dulang masuk dulu untuk letak dulang hantaran..Seterusnya ahli keluarga dan tetamu..Bacaan doa dan sedikit kata-kata pembuka dari wakil keluarga FY.

Bila tok kadi panggil FY untuk datang ke depan, memang rasa nervous senervous-nervousnya..Tapiiii, sempat gak FY jeling-jeling manja dekat MA..haha..berani u olls..Dekat atas pelamin tu, FY duduk dengan mama dan adik2 FY. Biasanya pengantin duduk dengan pengapit but FY rasa nak duduk dengan adik beradik dan mama.

Abah yang menikahkan kami..Berkaca-kaca juga lah mata abah masa tu..MA pun sama..Alhamdulillah, lafaz nikah hanya sekali saja..Lancar, tepat dan jelas..Syukur..Akhirnya kami disatukan sebagai suami isteri.


 sneak peak my candy buffet

 ingat! satu kali je ! hehe

 hantaran arrangement





the unforgetable moment







7 comments:

  1. wah seronoknya baca entry ni.. terasa pulak nak nervous skali ekekkee

    ReplyDelete
  2. Nanti update candy booth tau. cute!

    ReplyDelete
  3. waa..smooth je hari nikah FY..
    hope tak kelam kabut macam FY ;)
    takuuuttttt...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti FY cerita part yg kelam kabut..hehe

      Delete
  4. kite pun nak mak kite dok dgn kite masa nikah nt.

    ReplyDelete