Tuesday, December 11, 2012

baju-baju comel Dreemika

FY antara yang bertuah dapat jemputan ke soft lauching and private event Dreemika. Ika, owner Dreemika kawan sekolah FY dan still close sampai sekarang. FY sangat respect dengan semangat Ika dan bakat entrepreneur Ika dalam bidang fesyen muslimah. Bermula dari Radiusite secara online, butik pertama di Rawang, 2nd butik di Shah Alam, buka balik di Rawang dan sekarang ni ada pula jenama baru, Dreemika. Congrats Ika dan Isk..Berbaloi sangat penat lelah selama ni..Bukan senang tau nak maintain online business sampai boleh buka butik..Cabaran dan dugaan toksah cakap lah..Alhamdulillah they made it.




the new baby of Radiusite : DREEMIKA


semua comel-comel dan sesuai dengan muslimah..yang paling FY suka mostly baju lengan panjang


kemeja & jacket 


glittery cardigan..sgt comfy!



 Kasut pun cun2

Next entry FY cerita details majlis soft lauching dan doa selamat Dreemika k..Jom lah datang dreemika dekat sec 7 (atas JM Briyani)

18 comments:

  1. semalam dah nmpk dh kedai Dreemika tu...
    nasib dah baca FY nye entry, klau x, mesti t'tanya2 tu kedai ape.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. dtg tau Diyana..mesti suka concept dan baju Dreemika

      Delete
  2. kawan cik mah pun kawan ika...anis...fy kenal x???

    ReplyDelete
  3. ohw,owner radiusite ke..gempak lah..admire sungguh dgn wanita mcm ni..semangat juang sungguh :)) alhamdulillah, org melayu makin ada tmpt dlm bidang bisnes,lagi2 brg2 muslimah.. :)) kalau ada rezeki harap2 dpt la masuk radisite dgn dreemika :D

    ReplyDelete
  4. praktikal kan baju die??ni nk kne pg tgk ni.anyway kalau sudi silalah exchange link ye! :)

    ReplyDelete
  5. wah..baju dia cantik la..yang merah tu dekat display patung tu pun cantik..!must go to dreemika

    ReplyDelete
  6. Agak2 price range clothing dia berapa ekh ?

    ReplyDelete
  7. Kat shah kat mana tu.blh bg alamat x?

    ReplyDelete
  8. Nak jcket yg dlm nona 2,,funky sgt,,,ske!!!

    ReplyDelete
  9. Nak jcket yg dlm nona 2,,funky sgt,,,ske!!!

    ReplyDelete
  10. baru balik dr butik dreemika beli glitter cardigan..sebab tgk dalam nona la punya psl..so nice baju2 kat butik ni..butik ni ats JM Briyani,section 7..row dpn skali

    ReplyDelete
  11. sejak masuk safiyya, nona dan berita ch.9, radiusite ni meletup2 popularitinya. saya dah beli lebih 20 helai shasmeen sakura dan lebih 30helai lagi pelbagai shawl lain mcm adra, hoodie damia, inner neck, kasih, fedora dan tudung express. Cuma yg buat saya ralat tu sbb tudung shasmeen yg dijual di radiusite sgt mahal berbanding pengedar lain, yg boleh jual takat RM70, dengan kualiti yang sama. Lepas itu, shawl shasmeen ni, ada pula saya jumpa dijual di Jln TAR, malahan di pasar malam sekitar Gombak dan kini J. Duta, dengan harga lebih murah daripada butik radiusite dan kualiti yang sama (mestilah saya boleh pastikan sebab saya dah beli 20 helai atau lebih). Saya tak menyesal lah beli mahal di radiusite. Tapi agak kecewa sbb saya pernah beli shasmeen yg saiznya terpendek, tetapi terlewat seminggu utk pulangkan, dan bila saya nak pulangkan, mereka enggan terima kerana luar masa, tak fikir langsung tentang harga yg mahal dan kualiti yang rendah. next timenya pula bila saya ke butik semula, saya lihat jenis shawl yg sama dijual pada diskaun 20% kerana defect pada shawl, tentulah sebab saiznya yang lebih pendek. Saya betul2 kesal, dan selepas dr itu saya dah tak shopping di sana lagi. Just jln2 cuci mata saja. Kalaulah shasmeen sakura radiusite tu eksklusif, kenapa tiada apa2 tindakan diambil utk menghalang penjualan oleh org lain dgn harga yg lbh murah?

    ReplyDelete
  12. Nice collection. Macam Zara and Mango gitu. I like your glittery cardi. Ada baju kurung glamor tak? Hope we could have a virtual tour of your boutique.

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum. cantik gila semuanya. rege dia ok tak Fy?

    ReplyDelete