Wednesday, December 26, 2012

Pulau bulan madu

FY rasa mostly couple pilih pulau sebagai destinasi untuk bulan madu..Antara yang popular ialah Bali, Krabi, Phuket, Sipadan, Koh Sah Mui, Boracay Island, Sipadan, Maldives dan lain-lain..Honeymoon dekat pulau memang ada feeling tersendiri..Feel angin bayu membawa diriku dan dirimu gitu..

Masa honeymoon ni lah untuk suami isteri berehat setelah majlis kahwin yang sememangnya penat tapi best dan untuk mengeratkan 'bonding session'. Macam-macam aktiviti yang boleh dibuat kalau pilih pulau sebagai lokasi bulan madu.

Kat sini, FY nak bagi tips untuk island honeymooners ;

1- Bawa barang-barang yang perlu - Selain pakaian yang bersesuaian, bawalah juga ubat (panadol, chit kit teck aun, minyak cap kapak, minyak gamat, ubat kulit allergic etc) Manalah tahu mabuk laut ke, sakit perut, alergic seafood etc.

2- Sunblock yang tinggi kadar PH nya wajiblah di beli..FY suggest pakai sunplay..Pakailah banyak-banyak..Kalau tak, berbelang-belang lah kulit.

3- Pario, palazzo, kaftan, long dress dan topi adalah sangat-sangat sesuai dipakai time ber'honeymoon' ni.. 

4- Beli mineral water dari Malaysia..Bawa lah berapa banyak yang perlu sebab harga mineral water di pulau sedikit mahal..Lebih baik beli souvenior..hehe..Mineral water di Maldives adalah USD 3..

5- Sunglasses pun jangan lupa tau..Silau mata nanti..

6- Selipar adalah sangat penting..Kalau boleh tak perlu bawa high heels unless nak pakai time candle light dinner..Bawa 1 pair je cukup

7- Kalau hotel/resort ada tempat sukan seperti tennis court, bawa lah racket..Guna kan kemudahan yang hotel sediakan..Barulah worth the money paid =)

8-Bawalah pelampung, googles & any swimming equipment.

9-Jika nak beromantik sakan, bawa lah scented candles, massage lotion, bubble bath soap etc..


Velassaru, Maldives




2 comments:

  1. Setuju dengan semua tips itu. Sunblcok paling peting. Macam saya pakai sunblock spray.. senang nak apply

    ReplyDelete
  2. TQ so much yang for the tips!!... Rindu FY hahaha

    ReplyDelete