Friday, February 8, 2013

PART 2 (FLOW EVENT :BRIDE BLOGGER GATHERING)


Nampaknya ramai yang tak sabar nak baca Part 2 : Flow Event Bride Blogger Gathering ye?? ;) hehe..Ok, FY mulakan dengan persiapan pada sebelah pagi. FY dan owner booth untuk mini bazaar sampai Flora Terrace pukul 11.30. Orang yang pertama yang datang ialah Farah Zaheeda and her friend, Meg. Dia buka booth jual baju & accesories yang gojes gilerrr..Farah Zaheeda juga sangat baik hati untuk menaja make up bagi committee dan juga emcee of the event. Nanti next part, FY cerita pasal sponsorship semua ok.


Mula-mula sekali, FY minta booth owner untuk set up kan booth masing2. Sementara FY dan committee settlekan untuk registration counter dan goodie bags. Sepatutnya ada 6 booth yang dibuka tapi 2 dari booth owner miss in action. Pelik jugak la..Duit rental dah bayar tapi orangnya tak muncul2..FY dah call and sms tak angkat/balas..So, booth yang ada hari tu hanya 4 saja ; 1)Farah Zaheeda for The Duchess 2) Ann Magnifique Planner 3)Kalila Shawl  4)Renee Meow Wedding Works.






Setelah selesai set up kan booth, Farah Zaheeda start make up kan FY. Time discussion dengan Farah Zaheeda dulu, FY dah cakap yang mesti make up FY yang pertama..FY minta untuk dimake up kan light2 je..No bulu mata palsu, no shading & no mascara sebab FY pakai spect..Asalkan dapat menutup kawah2 gunung berapi di muka ku pun sudah cukup..hehe..Then, Farah Zaheeda make up kan emcee dan committee.






Dalam time make up ni, ramai juga guest yang sampai. FY minta maaf sangat2 kalau ada yang FY tak sempat nak sambut dan layan di registration counter.



Sementara menunggu guest yang lain datang, mereka yang sampai awal ni boleh chill tengok album kahwin yang dibawa dan juga majalah Inspirasi Perkahwinan yang team Tricasa sponsor.


Tepat jam 3 petang, FY meminta guest untuk ke dalam hall untuk memulakan majlis. Ia dimulakan dengan bacaan doa oleh En Fariz, husband kepada Pn Atie..


FY ada bagi ucapan ringkas..Seriously FY tak sempat nak prepare..Blasahhhh je..hehe


Lepas bagi speech, FY jemput booth owner untuk promote barang masing-masing.
Then, special apperance from 4weddingku..Thanks Mya..xoxo


*will blog about it later*

by the way, I am the winner of Most Fabulous Bride 2012..*winks*


Seterusnya, acara MAKAN! 


nak pergi shopping dekat mini bazaar pun boleh. Event ni sangat2 santai tau..



Then, start acara games.Ada 3 games;
1- Sehati Sejiwa
2- Mummy cute
3- Project Run Away..haha


The winner : Izzati & husband


The winner : Mummy Fatin


The winner : Group Huda Luna
Then, ada 15 minit break untuk solat Asar sementara Hyna Razak setting tempat untuk make up



Selepas make up tutorial bersama Hyna Razak dan model cun melecun, Annyss Amira..Sarah Hata mengambil tempat untuk segmen shawl tutorial.


Penutupnya dengan photo session.

Ok..bersambung dengan Part 3 : Sponsorship..stay tune ;)

*Credit ALL pic to FUNthography*

2 comments: