Monday, July 22, 2013

Latest house property in town

Salam.. Firstly, FY nak ucapkan many thanks kepada yang sudi email kat FY untuk tanya pasal rumah. Frankly speaking FY ni bukan sapa2 pun nak bagi opinion but I try my best based on knowledge, research, readings and opinion from others such as husband, family and friends yang dah ada pengalaman dalam urusan real estate property.

Kat sini, FY nak share new property yang sangat sesuai untuk mereka yang mencari rumah pertamaku. Nama tempat nya ialah Southville City yang berada di Bangi. Developer bagi projek perumahan ni ialah Mah Sing Group yang sangat diakui akan kualiti perumahan yang dibina. Projek2 Mah Sing yang kita boleh tengok adalah di Nusajaya Johor, Kinrara Residence, Aman Perdana, Icon City dan lain2 lagi. Sila lah visit website Mah Sing untuk lihat track record mereka.

Ok, back to Southville City. Ini adalah projek intergrated mixed township. Maksunya, projek ini ada macam2 dalam satu tempat seperti projek rumah teres, rumah semi-D, apartment, lot kedai dan lain2 lagi. So, benefitnya di situ, tak payah ler susah nak drive jauh2 untuk pergi beli barang ke, nak pergi clinic ke dan lain2 sebab mostly dah ada di kawasan sekeliling rumah.

Tanah Southville City ini adalah berstatus free hold. Maka, bolehlah dijadikan sebagai pelaburan jangka panjang yang menguntungkan kerana senang nak jual balik..InsyaAllah ada buyer..Kalau lease hold ni susah sket nak cari buyer tapi depends jugak dengan location gak..

Projek ni akan launch after raya or paling lambat pun bulan October. and maybe ada discount ke, apa2 offer ke kan..kadang2 developer bagi free tv, free kitchen cabinet ke..

Oklah, mari lah jamu mata tengok gambar Southville City.




Garden Terrace House
Price : From RM750k onwards


Savannah Serviced Apartment
Price : RM280k onwards



Cantik giler kan interior!


I am in the midst of thinking to get one unit of the apartment under my name..Doakan FY murah rezeki ye kawan2.



2 comments:

  1. Assalamualaikum. lawa tapi mahal. hahaha pengsan nak beli rumah sebiji even apartment kan. sheila doakan awak murah rezeki dan dapat beli rumah idaman. selamat berpuasa fy :)

    ReplyDelete